Ungdomssektionen

Alla som är under 26 år och medlem i Kalix Ryttarförening är automatiskt med i ungdomssektionen!

Här får du som ungdom under 26 år chansen att tidigt lära dig att driva och genomföra projekt. Att få förtroendet att leda och påverka är ett utvecklande ansvar.

I KRFs ungdomssektion prioriteras främst aktiviteter som bjuder in till gemenskap och trivsel bland både fyr- och tvåbenta individer i stallet.

Vi i styrelsen tycker det är viktigt att alla barn och ungdomar i stallet ska känna sig inkluderade och hörda, då vi unga driver den svenska ridsporten framåt.

Aktiviteter som tidigare uppskattats i stor omfattning är: spökövernattningen, julshowen, barnridningar och grillkvällar. Alla dessa aktiviteter bjuder in till skratt och glädje, men framförallt till gemenskap och kärlek - något som vi i ungsdomssektionen brinner starkt för.

US har utöver det en egen representant i föreningens stora styrelse.

Har du några frågor gällande KRFs ungdomssektion eller är sugen på att vara med och anordna aktiviteter med oss tveka då inte att höra av er till någon av oss via instagram.

Hoppas vi ses i stallet!

Följ oss på Instagram @uskrf